Erik Deetens


Dit is een tweecilinder scheepsmachine gebouwd volgens een tekening gevonden op internet, maar 25% kleiner gemaakt. Ik heb reeds meer dan de helft aangepast volgens mijn eigen inzichten. 

Deze week heb ik getest op één cilinder en draait perfect. De hefbomen voor de pompen heb ik zelf bijgeplaatst, ook de condensor en pompen zijn een eigen invulling. De omkeerrichting is een eigen invulling en ik zal proberen deze te bedienen via een hollandse bus. Er komt ook nog een stuwblok bij, as en schroef.











2 opmerkingen:

  1. Het wordt een mooie machine Erik en als hij op 1 cilinder al zo loopt komt het met 2 helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank Je Jan, ik heb wel wat problemen om een systeem te vinden om de schaar te verplaatsen die estetisch is en functioneel maar komt wel goed

    BeantwoordenVerwijderen